Pages: 1
RSS
Parameter The Bat! for @ outlook.fr, please what are the right parameters for an @ outlook.fr email address, it does not work
 
please what are the right parameters for an @ outlook.fr email address,  it does not work
 
There may be an outlook.fr guru here; I don't know, but it may help if you post the settings you are using and someone may have some recommendations. My outlook.com account uses imap-mail.outlook.com (993) with starttls, and smtp-mail.outlook.com (587) with tls. Good luck.
david
 
Have you seen this?

Quote

configurer mon adresse mail outlook.fr

En POP3 (POP + SMTP), les paramètres nécessaires sont les suivants. Ils sont valables quel que soit le logiciel de messagerie  :

   Serveur de courrier entrant (POP3)
       Nom du serveur : pop3.live.com
       N° de port : 995
       SSL
       nom d'utilisateur : adresse email complète

   Serveur de courrier sortant (SMTP)
       Nom du serveur : smtp-mail.outlook.com ou smtp.live.com
       N° de port : 587
       TLS/SSL

       Cocher la case 'Mon serveur requiert une authentification' ou formule équivalente selon le logiciel de messagerie utilisé.

En IMAP (IMAP + SMTP), les paramètres nécessaires sont les suivants. Ils sont valables quel que soit le logiciel de messagerie  :

   Serveur de courrier entrant (IMAP)
       Nom du serveur : imap-mail.outlook.com
       N° de port : 993
       SSL

   Serveur de courrier sortant (SMTP)
       Nom du serveur : smtp-mail.outlook.com ou smtp.live.com
       N° de port : 587
       TLS/SSL

       Cocher la case 'Mon serveur requiert une authentification' ou formule équivalente selon le logiciel de messagerie utilisé.

Source: https://answers.microsoft.com/fr-fr/outlook_com/forum/oemail-oapps/configurer-mon-adresse-mail-outlookfr/edb240f2-a945-4a16-9b28-7b208dab1e35
I volunteer as a moderator to help keep the forum tidy. I do not work for Ritlabs SRL.
 
Thank you very much, I put a screenshot

Screenshot
 
I found, I checked the parameters on my Outlook.com mailbox, thank you for your help, Microsoft would do well to update their documentation.

my Outlook.com mailbox
Pages: 1